Sklep
Prenumerata

Nasza księgarnia

wszystko o
Strona główna

Wspomnienie o red. B. Burnacie

Archiwum publikacji

Opis czasopisma

Wydawca/kontakt

SKO Wrocław
przeszukaj serwisSZUKAJ W SERWISIE

Kopaliny nr 81 (2/2013)

cena: 7.00 PLN, 2.00 EUR

Tematy numeru:

  1. Marek Markowicz - Budować pozytywny obraz - Przez wieki górnictwo było motorem rozwoju technologicznego. Z górnictwa przejmowano wiele praktyk, urządzeń czy technologii. W obecnym czasie przestaje się to dostrzegać. Kojarzy się ono wyłącznie z hałasem i pyłem. Czy jest to właściwy obraz?
  2. Marek Kociemski - Safari monachijskie, czyli Bauma 2013 - Dojazd i wejście na tereny Targów jest dużym przedsięwzięciem organizacyjnym. Tysiące samochodów i autobusów, a w nich dziesiątki tysięcy ludzi, codziennie, przez tydzień trwania wystawy, pokonują korki na drogach i kolejki przy wejściach, aby znaleźć się wśród stoisk wystawców z całego świata i pośród wspaniałych, nowych, lśniących, kolorowych maszyn dla budownictwa i górnictwa.
  3. Edward Miziołek - Stopień zagospodarowania i wielkości wydobycia surowców szklarskich w Polsce w 2011 roku.
  4. Maciej Zajączkowski, Mateusz Sikora - II Edycja Szkoły Górnictwa Odkrywkowego. Relacja.
  5. Marek Markowicz - Selektywna gospodarka kopaliną - Prowadząc eksploatację kopaliny, szczególnie na etapie udostępniania złoża każdy przedsiębiorca górniczy chciałby, aby od razu dobrać się do kopaliny przynoszącej zysk. W większości sytuacji to się nie zdarza, a w wielu przypadach przedsiębiorca ponosi wysokie koszty związane związane z udostępnieniem złoża.
  6. Hubert Siuba - XVI Forum Górnictwa Skalnego w obiektywie - Fotorelacja.
  7. Wiktor Musielak - Batalia o podatki od wyrobiska - Na naszych łamach poruszaliśmy wielokrotnie temat decyzji organów samorządowych nakładających na przedsiębiorców podatki od nieruchomości dotyczących wyrobiska...
  8. Aktualnosci górnicze.
  9. Hubert Siuba - Jak ciąć koszty? - W okresie zaciskania pasa dla wielu przedsiębiorców górniczych poszukiwanie oszczędności w różnych obszarach funkcjonowania ich zakładu staje się priorytetem. Pewne zjawiska, które w okresie prosperity były często poza „świadomością biznesową” producentów dzisiaj powinny być rozpoznawane i starannie analizowane. To rozpoznawanie i analizowanie może stanowić w trudnych momentach o bycie lub niebycie przedsiębiorstwa.






©2004 made and hosted by mediacom